Terug

5 augustus 2016 - Culemborg, Nederland

Hoi,

Utrecht CSWe zijn weer in Nederland! Wat is Nederland mooi vanuit de lucht! Wat jammer genoeg ook meteen opvalt is dat wij Europeanen veel ‘lomper’ zijn. De vriendelijkheid mis je meteen.

Nederland van boven, klinkt bekend..

Alhoewel ik ons niet snel 4 keer ‘dank je vriendelijk’ hoor zeggen:)

Ook mis je meteen de nette rijen en de rust op veel plaatsen. Zouden we dat nog kunnen introduceren in Nederland? Lastig denk ik, jammer genoeg:(.

Wij hebben ons wel voorgenomen Japanse toeristen vriendelijk te helpen (als we ze herkennen:). Want we konden in Japan geen 10 sec met een kaart staan of iemand kwam vragen of ie je kon helpen.

Soms ook niet mooi..

Ook valt op in onze vliegvelden dat de WC’s veel minder schoon zijn. Dat was wel een niet te onderschatten genot. De bril met een sproeier en een leuke muziekje is misschien wat overdone (alhoewel ik toch even ga google’n hoe lastig deze te instaleren zijn :). Maar automatische kranen, deuren die je niet hoeft aan te raken na het handen wassen zouden ook bij onze openbare toiletten een must moeten zijn.

Wat ik niet zal missen zijn de overvolle steden waar geen einde aan komt. Die ook nog eens voor het overgrote deel lelijk zijn. Een sterk contrast met de tempels en tuinen.

Cubes

De steden zijn denk ik ook lelijk omdat de Japanners erg naar binnen gericht lijken te zijn. Zowel in de huizen als inzichzelf. Dat moet misschien ook wel met zoveel mensen. Ook was werkelijk al het land dat wij zagen of bebouwd of een rijstveld of een stijle berg. Ook dan kan je wellicht niet anders, de randstad bij ons is meestal ook niet mooi.

Roze cube

Ook was het Japanse eten soms wat te sterk naar onze smaak. Maar dat werd wel weer ruim schoots gecompenseerd door de convenient store’s (zeven eleven) die bijna overal te vinden zijn. Of de gekoelde drank automaten die werkelijk op ieder straathoek staan.

Met water, cola maar ook ijs cappuccino, lekker;)

WP_20160806_001

Nog iets grappigs dat me opviel in Japan zijn de cube autootjes.

Ook erg ruimte besparend en best grappig om te zien.

Ik ben benieuwd wanneer ze bij ons op de weg komen.

Al met al een zeer geslaagde ontdekkingstocht. Nu ben ik toe aan  een vakantie:)

1. Oma alice:
    5 augustus 2016