Aapjes

31 juli 2016 - Nagano, Japan

mooi gedraaide bomen voor de tempelHallo daar ben ik weer (rynke!)  Nou ik ga jullie nu vertellen hoe het ging vandaag stop ✋  voor dat ik ga schrijven moeten jullie weten net als in het vorige verhaal van mij heb ik gezegd dat ik niet zo  goedzak in punten en komma's die moet je er dus zelf bij bedenken en ik kan soms wat spelfoutjes maken maar laten we maar snel beginnen nou mama en gijs wouden een keer een Fotogeniek die aapjesceremonie mee maken in Japan dus ze zijn om 5 uur op gestaan om om 5.30 bij de tempel te zijn en dat was echt heel erg

Paar maanden oud nu, lekker spelen.

vroeg maar gelukkig hebben Eva papa en ik er helemaal niks van gemerkt maar daarna moesten wij ookal om 7.30 op staan  en dat vind ik veel te vroeg voor vakantie maar daarna gingen we ontbijten enz en toen gingen we de trein nemen naar het noorden van Nagano (geen idee hoe je dat schrijft maar je zegt het ongeveer zo)  en daar ging we met de bus

Lieve aapjes toch..

maar een berg en daar moesten we ongeveer een half uurtje lopen want we gingen apen bekijken toen we daar waren waren er overal wilde apen echt superrrrrrr vet en ze waren zoo lief vooral de baby'tjes en dat was echt heel erg leuk en nu zitten we in de trein naar een ander stadje en daar is een van de beroemste schilders van Japan geboren en daar staat ook een museum Ofz en daar gaan we nu heen dus straks schrijf is nog wat over wat

we daar hebben gedaan (later) heyy daar ben ik weer we zitten nu weer in de trein want we gingen dus naar dat stadje naar dat museum en dat was mooi en nu gaan we terug naar ons hostel en dan gaan we avondeten zoeken maar deze keer is het geen hel want we weten al waar we gaan eten dus straks zeg ik

het cats cafe

even wat weghebben gegeten (nog later) we gingen eten bij barbara ofz een soort arabisch restaurantje en het eten was echt super lekker we kregen eerst een klein voorgerechtje en dat was echt herl lekker en daarna kregen we het hoofdmenu en Eva,

Gijs, mama en ik namen een soort van rijst met gehakt er bovenop en ook nog wat tomatjes enzo en papa had een soort rijst met japanse dingentje ofz En wat ik had was echt super lekker alleen wel heeel erg heet voor mij want ik kan evht niet tegen pittigheid maar het was wel echt heel erg lekker alleen daarna kwam misosoep☹️

niet alleen de dames

En dat vond ik echt niet lekker (nou eigenlijk iedereen) want dat heeft zoon streke kruide

smaak en dat was gewoon echt niet lekker maar ik

moet echt stoppen want het word veel te lang maar hopelijk vonden jullie het leukDe groeten! Xxx rynke

Ps gisteren nog een andere dierenplek bezocht. Een catscafe!

1. Adrieke:
    1 augustus 2016
    Superleuk verhaal Rynke! Veel plezier verder nog! Kan het nu niet aan Felien laten zien, die is op kamp. En wij zijn in Londen! Ook eindelijk 'echt' op vakantie. Sjonge wat maken jullie een hoop mee zeg! Nog heel veel plezier deze week!
    Adrieke.
  2. Ans:
    1 augustus 2016
    Die Rynke,ze heeft de smaak te pakken.
    Alweer zo'n lang mooi verhaal ;) lachen.
    Leuke aapjes zeg en ik zie op de foto,dat Gijs zo dichtbij
    bij moeder aap en baby is.(zijn ze gewend aan de toeristen?)
    Overigens Gijs het is een super mooie foto van jou en de apen.
    Alle foto's van de apen zijn erg goed!! aa