De laatste dag

5 augustus 2016 - Osaka, Japan

in beeld :)We zijn alweer op weg naar huis. Verdrietig om Japan te verlaten en ook wel weer zin in mijn eigen bed:). We begonnen gisteren met nog even ern wandeling door in beeld 2Osaka maar dat is ook meteen shoppen want daar staat Osaka, denk ik, vooral bekend om samen met de vele eettentjes. De enorm lange shopstraat was overdekt en ook  nog gekoeld. Ik snap eigenlijk niet goed waarom er zoveel winkels nodig zijn want de mall's zijn ook al enorm. Tussen het Namba station en ons appartement  loopt ook een ondergrondse winkel straat, de Namba Walk, lengte meer dan een kilometer!. In de middag even lekker chillen in het appartement wat een mooie centrale ligging heeft. Alweer goed uitgezocht door Gisela;)

lekker hoogAls afsluiting hadden we een overview by night bedacht. Een tower in de buurt heeft 60 verdiepingen en natuurlijk ook weer met een mall.. Een geschikt eettentje zoeken was wat lastiger sommige hadden toch wel genoeg van de sterke smaken en het was zo hoog ook wel aan de prijs. Lekker hoog (300m)  en er komt maar geen einde aan die stad..De lift, met een licht effect of je door de ruimte vloog, en het uitzicht was weer erg mooi. En indrukwekkend wat zijn die steden enorm!

Ik, ik, nee ik!De op wandeling terug werden de kids wat melig en bedachten wie kan het langst zijn hand op steken? Erg grappig was de reactie van de Japanners. Sommige begonnen spontaan mee te doen. Geen okselluchtje maar een weddeschap wie houdt het langste zijn arm omhoog.

Nu dus de laatste minuten in een vliegveld op zee, Met de laatste trein je zit weer 45 minuten in de trein met alleen bebouwing. De airport Kanai expressOok een leuke express overigens. We gaan nu boarden. Tot zo..

1. Anja:
    5 augustus 2016
    Het was weer heerlijk om te lezen wat jullie meegemaakt hebben. Ik heb echt een indruk gekregen, hoe Japan een beetje in elkaar zit. Een prettige reis naar Nederland. Gr. Loe en Anja
  2. Ans:
    5 augustus 2016
    Gisela Maarten en jongelui,
    Goede reis terug en wij hopen dar jullie nog kunnen wennen
    aan het Hollandse eten!!