Naar Magome

1 augustus 2016 - Magome, Japan

Kasteeltje onderweg (Matsumoto)Een reisdag. Vandaag geen snelle trein maar lokale treinen de Japanse Alpen over. Een tussenstop in Matsumoto bij een mooi kasteeltje een leuke winkeltjes. Maar toen barste de hemel open. Noodplan, met zijn vijven in de taxi.

Magome, een heel mooi dorpje in de bergen. Alleen regent het.. En...In de stromende regen voor het Japanse pension (minshuku) afgezet. Knus. Maar morgen gaan we wandelen in de bergen...Grappig kamertje weer met een schuifdeur en verder helemaal leeg. De futons (vrij dun hoor:)  liggen in een kast. Ook een leuke yukata (kimono kamerjas) om in het 'badhuis' je te schrobben en een loeiheet bad te nemen. We zijn al een paar keer in een Japans badhuisje geweest. Mannen en vrouwen gaan gescheiden, leeftijd vaak 75+ (Rynke en Eva zijn altijd enorm bezienswaardig voor de Japanse vrouwen, haha) zonder kleren, uitgebreid schrobben met zeep en dan een bad in van 43 graden. Echt gezellig.

Japans dinerVoor diner hadden we een 'set-meal'. Ieder had een dienblad gevuld met Japanse gerechten. We konden zelfs niet tegenover elkaar zitten met al dat eten.

Gies is enthousiast, Gijs denkt oef wat veel en Rynke....

Normaliter bestelden we van dit soort gerechten maar een of twee van. Te duur. Eva hield het toch vooral bij de rijst en de tempura. Lekker zo hadden wij meer vis. Oh ja en paardenvlees, rauw nog wel. Best lekker. Niet heel veel smaak, maar met een sausje lekker.

Tja morgen gaan we een oude postroute lopen. Maar even bidden dat het droog of minimaal droger blijft. Tot morgen.

1. PB:
    1 augustus 2016
    Lekker eten! En regen ook eens wat anders.
    hier in spanjke heet 35+ graden. Bij jullie ook? Ik hoop wat minder.
    Grappig ook het poezen café.
    niks voor Pinar!

XXX