Osaka

3 augustus 2016 - Osaka, Japan

spuug lelijk maar wel grappig We waren gewaarschuwd door andere Japanners. Osaka zou wat minder Japans zijn. En inderdaad, grappig genoeg staan ze hier rechts op de roltrap en lopen ook vaak rechts. Wat tegendraads denk ik. In de rest van Japan zijn de mensen keurig gekleed: ingetogen kleding, wijd en alles bedekkend. In Osaka zijn de haren van de jongens vaak oranje geverfd en de kleren opvallend en gekleurd. Ook zijn ze wat 'lomper',veel minder sorry's, en soms wordt je bijna aangereden door een auto of fietser. Maar nog steeds staan ze wel netjes in de rij voor de treinen, hoor.

Draakjes..​Het appartement is prima, dus goed geslapen, lekker ontbijt en toen even gaan winkelen. De hele vakantie kon er nl. niets gekocht worden, vanwege het reizen met de rugzak: in Osaka mochten we los gaan! Nu ja, we zijn de Tokyo Hands ingegaan en na 8 verdiepingen met leuke spulletjes hebben we het maar bij een (1) winkel gelaten. Op naar de siesta, dat hadden we vaker moeten doen in zo'n grote stad. In de middag weer opgeladen voor een uitje. haaien aaien's Werelds grootste aquarium begreep ik. Niet opgemeten maar groot was het wel, enorm veel vissen. Het leukste vond ik wel de otters. Die zwommen in de bak met een school kleine visjes waar ze achteraan gingen. Enorm mooi om die school uiteen en weer bijeen te zien komen. Ook werden de dolfijnen gevoerd en mochten we roggen en haaien (piepkleine wel) aaien. Ik bleek alleen de staart van de rog niet te mogen aaien..

staat je mooi mam die bril (geintje van Gijs;)Nu zit ik lekker bij Tully's (koffietentje), terwijl de rest de Super mall doorstuint. Fijn dat we een ritme gevonden hebben voor zo'n grote stad want je loopt je snel stuk.Brillie Rynke

Morgen onze laatste dag in Japan...​

1. Yvonne Burenborrel:
    3 augustus 2016
    De laatste dag alweer? Hoe moet ik dan mijn dagen doorkomen zonder jullie verhalen?
    Heel veel plezier op jullie laatste dag en geniet van al dat mooie om jullie heen!
    Tot snel ziens, xxxxxxxx
  2. Yvonne Burenborrel:
    5 augustus 2016
    Wel erg fijn om jullie straks weer life te zien!
    Op Hollandse bodem....
  3. Ellis:
    5 augustus 2016
    Heerlijk te lezen! Ik blijf bij ieder verhaal een gokje wagen wie ik denk dat het schreef... Hartstikke genieten geblazen!!!