We zijn in Tokyo!

12 juli 2016 - Tokyo, Japan

Hoi, aangekomen in Tokyo! De vluchten gingen erg goed. Vreemd is dat de hele reis de zon bleef schijnen maar je toch een nacht mist. Niet geslapen ook, hoe iemand dat kan in die houding?

Zebra, zebra's en gezellig drukIn Tokyo is het best warm maar met een briesje best lekker. Erg veel voetgangers, ongelofelijk die drukte op de zebra's. De airbnb was wat spannend. De overige bewoners in de flat hadden kennelijk geen zin in toeristen en hadden briefjes opgehangen dat verhuren als een guesthouse strikt verboden is. Oeps, waar zijn we in beland.....we proberen de conciërge van het gebouw zo veel mogelijk te ontlopen.

Nog even een wandeling gemaakt en gegeten, echt Japans in een mini-restaurantje op de tweede verdieping voor max negen mensen aan een soort bar. Er was maar 1 gerecht wat we konden bestellen: gelukkig was het heel lekker. Alle restaurants zitten boven elkaar in appartementengebouwen, omdat er zo weinig ruimte is. Iedereen op straat ziet er trouwens hetzelfde uit. Iedereen heel netjes, en in het zwart gekleed met een witte of beige, grijze blouse. Heel uniform. We zien maar heel weinig westerse toeristen en mensen spreken amper Engels.Ramen, japaanse eiren, tepan, .. Mmmm

Nu erg moe en snel slapen 20:30 hier bij jullie 13:30.

Achteraf kunnen we wel zeggen dat Tokyo te pittig is voor de eerste ervaring met Japan met een jetlag. Te druk, te warm, te anders. Tip: doe Tokyo niet de eerste dagen .

1. Oma alice:
    15 juli 2016
    ongelooflijk.
    klinkt allemaal een beetje onwerkelijk.
    zal het voor jullie ook wel een beetje zijn.
    enjoy your time:))))