Een zandbad en japanse punctualiteit

20 juli 2016 - Ibusuki, Japan

Gave lokale treinLekker ontbeten met zelf gemaakte pancakes en toost. Alleen onze planning was wat minder spits. We hebben (erg onjapans) moeten rennen voor de trein. De express gemist maar de boemel naar Ibusiki net gehaald. Helaas geen airco en wel flink gezweet en 30+:(

In Ibuziki hebben ze hele gezonde lava zand baden. Om goed uit te zweten. Nu dat was geen probleem want we moesten 20 minuten in de zon en 32+ lopen. Wel erg leuk. We kregen een kimono en slippertjes en werden in gegraven in het zwart lava zand. Best zwaar spul en inderdaad lekker warm. Alleen je hoofd stak uit het zand; het lichaam werd als een broodje gebakken door de warmte die opsteeg uit de vulkaanas. Eva had het na 5 minuten wel gezien met een lekker rood hoofdje:). Helaas hadden we geen fototoestel bij want dit hadden we ook graag zelf nog een keer nagekeken:)

Daarna afspoelen en in de onsen nog even een lekker warm bad. Of je het al niet heet genoeg hebt. Maar vreemd genoeg is dat uiteindelijk na een koele douche erg verfrissend. En we hadden weer haast (weer heel onjapans:) want we wilde de expresstrein terug hebben.

Je kan de banke draaien en maakt zo een vierzitter!

Gelukkig bleek er nu een bus te rijden (weer erg stipt) en kwamen we mooi op tijd aan bij het treinstation in Ibusiki.

MAAR Gijs had zijn horloge laten liggen in de Onsen! En we hadden nog maar 15 minuten. Gijs zou wel even gaan rennen! Maar helaas rende hij in de haast de verkeerde kant op. Eva in een spurt er achteraan en Gijs kwam weer terug. Nu had ie nog 12 minuten voor 3 km. Een mooie cooper test:) Alleen moest ie ook nog even zijn horloge zoeken. Hij in volle galop op pad. Ik ben toch maar een taxi gaan regelen en pikte hem net voor de zandbaden nog op en zo konden we snel terug net op tijd voor de express trein ( 1 minuut over).

Geintje

Mooie trein overigens. Afgewerkt met houten banken en speciale banken naar het raam gericht. Ook kwamen ze langs voor leuke foto's met de Helaas de mooie trein ging niet.conducteurs pet (zie fotos;). Maar wat bleek de trein vertrok niet op tijd! Een doodzonde in Japan. Erg grappig is dan de drukte onder het personeel. Als ze dan even van voor naar achter moeten over het perron, rennen ze. Ik denk om te laten zien dat ze erg druk zijn. Maar dat hielp helaas niet. Na anderhalf uur werd duidelijk dat er iets mis was door het forse onweer in Kagoshima. Treinen reden niet meer.

Kan goed regenen hier

Er zou een bus komen. Die kwam na enige tijd en na 100x 'sorrie' van de stewardessen kwamen we drie uur later terug in Kagoshima. (Normaal had de trein er 50 min over gedaan). Overigens weer in erg slimme truk: uitklapstoeltjes in het gangpad van de bus. Hoe verzinnen ze het!  Verder koste het wel veel tijd, maar nu was het gelukkig weer droog want wij hadden verder niks bij.

Heerlijk gegeten. Pizza zowaar deze keer op herhaald verzoek van de kids. Een avontuurlijke dag dus!  Morgen een trein dag, maar we proberen eerst nog even kort langs de dolfijnen te gaan.

Slaap lekker.

1. Sonja:
    20 juli 2016
    Super leuk geschreven zeg! Ik zag het echt voor me allemaal.... Jullie maken wat mee hoor, fantastisch. Veel plezier nog.
  2. Oma alice:
    20 juli 2016
    hoe houden jullie het allemaal bij...!!!