Snelle trein en peaceful Hiroshima

15 juli 2016 - Hiroshima, Japan

Hoi, Gisteren in Tokyo een park bezocht, maar het was erg heet, 33 graden en heel vochtig. In de avond een fors onweer. Kan goed plenzen. Op tijd naar bed, maar het tijdsverschil is pittig als je wakker wordt om 2:00 en niet meer in slaap valt :(

Die is snelVanochtend de bullet trein, genieten,wat een rust. Iedereen is erg stil, de trein zelf ook en vliegt door het land. Dat overigens buiten de bergen om erg volgebouwd is. De woningen en steden zelf zijn minder mooi dan in NL, vinden wij. Alles grijs, betonachtig, kleine ramen, veel flats en geen tuinen.

lief niet?Nu 600 km verder: Hiroshima. We hebben een slaapplaats in het WFC. World Friendschip Centre. Een heel vriendelijk ontvangst en een mooie slaapplaats. Liggen nu op een tatamimatje en een futon. Heerlijk gewandeld en al een aantal monumenten gezien van de bom, indrukwekkend. Eva was dolgelukkig vanavond: we hebben in een Japans/Italiaans restaurantje pizza gegeten. Onze buiken moeten nl. flink wennen aan het nieuwe eten. Het was heel fijn om even iets gewoons te eten. Morgenochtend een ontmoeting met een overlevende van de atoombom en een rondleiding in het peacepark.

Heerlijke dag alvast en zin in morgen.

1. Sonja:
    15 juli 2016
    Woh, wat een gave trein zeg !!! Super leuk om te horen dat jullie zo genieten.
  2. Ans:
    15 juli 2016
    Wij vinden het erg verrassend om zo goed op de hoogte te blijven van jullie doen en laten in Japan. Wij weten en horen nu meer van jullie, dan toen jullie in Culemborg zaten. De foto's zijn ook erg mooi. Wat ons betreft ga zo door! Groetjes, AA
  3. Ans:
    hoi
  4. Ans:
    15 juli 2016
    hoi ,mag ik ook een keer met de bullet mee ? 250- 300 km /uur ?