Hiroshima

16 juli 2016 - Hiroshima-shi, Japan

Gijs:
Na onze eerste rustige nacht in Hiroshima moesten we vroeg op, het ontbijt was al om acht uur. Na het ontbijt begon ons programma, georganiseerd door ons hotel. In gesprek met de jongste A-Bomb overlevende Jiro HataguchiHet ochtendprogramma begon met een presentatie van iemand die de atoombom op Hiroshima had meegemaakt. Zijn vader was hierbij omgekomen; hijzelf zat nog in de buik van zijn moeder, zie het verhaal van Jiro bij de foto's (beltbucket en horloge Van vader gevonden, nu in museum). Dit was erg interessant en we hadden daarom ook veel vragen, het programma liep zelfs uit.
Vervolgens gingen we naar het Hiroshima Peace Park, waar onze gids ons op stond te wachten. Deze vertelde ons verder over de atoombom en zijn/haar (dit heb ik onlangs nog herhaald met Nederlands maar helaas weet ik het niet meer) gevolgen. Rondleiding bij gedichtHet park bestond uit meer dan twintig verschillende monumenten, bij het belangrijkste monument hebben we een groepsfoto genomen.
Na deze rondleiding hebben we lekker gegeten bij een lokale Italiaan en zijn we terug naar onze kamer gegaan om alles even te verwerken en uit te rusten.

De dome die een beetje heel bleef

Ik vond het een erg leuke maar vooral indrukwekkende dag, nu goed uitrusten voor Myjajima morgen.

Lokale pannekoek ter plekke gemaakt

Groetjes Gijs

We zijn hierna nog gaan eten. Toevallig tegen een tentje aan gelopen die de lokale specialiteit pannekoeken maakt. Op de plaat voor je neus. Erg lekker.

1. PB:
    16 juli 2016
    Hoi familie,
    al flink wat kilometers afgelegd in Japan. Hebben jullie de reizende zon al gevonden?

Zijn de mensen daar ook helemaal gek van Pokemon Go? In Nederland hebben René en ik tientallen gezien die een pokemon virtueel zochten (Lidl, Masstunnel etc...).

veel groetjes en geniet ze!!

XX
    Paul