Miyajima

17 juli 2016 - Hatsukaichi, Japan

Na een peaceful ontbijt in WFC met een discussie over de wenselijkheid van kern energie met zowaar een Navy Officier (Amerikaanse). Met de trein en ferry naar het eiland Miyajima

HertjesVriendelijk ontvangst van hertjes op een heel mooi eiland. Samen met Hiroshima op de werelderfgoedlijst. Geheel verdiend. Hele mooie tempels en O-torii gate en op de berg een fantastisch uitzicht. Woorden doen geen recht, foto's misschien een beetje.we zijn in de middag de berg van 0 naar 550 m hoogte gelopen. Mooi wandel pad maar !  Pas op de dodelijke slang !! ViperDat lijkt niets, maar met 32 graden en 100% luchtvochtigheid was dat vrij pittig. Om de halve km stond er een groot bord met waarschuwing voor de dodelijke vipers die er zaten. Oeioeioei, er waren er wel een paar bang onder ons, maar gelukkig was het een breed pad en het was vrij druk.

PannekoekenIn de avond weer lekker pannekoeken gegeten: Okonomiyaki. Erg veel laagjes en erg lekker ( en vullend:), lijkt helemaal niet op onze pannenkoeken.

Welterusten..

Oja nog vergeten, in het hotel was een gezamenlijke bad ruimte.

Otorii by night☺️

Goed douche en schrobben en dan een groot warm bad. Ook al is het warm erg lekker. En dan voor de res

t va

n de avond in de kimono. Ze liepen er ook buiten in, met grappige houten slof/slippertjes..

1. Adrieke:
    17 juli 2016
    Ha alle Bartjes bij elkaar,

Leuk en interessant jullie reis te kunnen volgen. Echt wel anders daar zeg. De pannenkoekjes lijken me wel een succes, kwa Japans eten. Jullie buiken zijn vast al meer gewend nu!

Wij zijn sinds gisteren niet meer in het Culemborgse land, Felix moet het nu even alleen zien te redden. Hij heeft van Felien en Suze dikke afscheidsknuffels gekregen, daar kan ie wel even mee vooruit. En het vijvertje nog even gevuld, dus water genoeg ;-)

De temperaturen gaan hier de komende dagen op jullie Japanse klimaat lijken, is ons voorspeld. Dat is een gelukje voor ons in Nederland blijvende vakantiegangers... We hebben in Doesburg een plonsbadje opgezet...

Geniet van jullie avonturen!

Liefs, Edgar, Adrieke, Daan, Felien en Max.
  2. Yvonne Burenborrel:
    17 juli 2016
    Erg mooie verhalen! En wat een leuke foto's. Wij genieten mee!
    Dag Japan,
    Groetjes uit Teteringen