Dagje apart

29 juli 2016 - Nikko, Japan

Op naar het national museumVandaag ben ik met Gijs even naar Tokyo op en neer gegaan en de dames een korte wandeling Behaarde oude samurainaar een waterval in Nikko. In Tokyo kwamen we aan op station Ueno waar ook het nationale museum is. De history in het museum begint vooral met de introductie van het boeddhisme ca 600 AC gevolgd door een periode van Samoerai overheersing. Maar pas na de Samoerai periode ging het voorspoedig met de Japanners.

Daar is de koffie toch het best ( en de wifi ook :)Na het museum even genieten van een kopje koffie. Wel in de rij bij een bekende zaak:) Lonely planet wandeling in TokyoDaarna een lonely planet wandeling langs heel veel tempels en begraafplaatsen. Maar dat was toch minder interessant na de tempels in Nikko en Nara. En weer snel terug met de bullit trein. Verbazingwekkend hoeveel er in de spits achter elkaar vertrekken. Ook zijn de normale treinen in de spits ongelofelijk lang. Je denkt eerst dat de trein voorbij rijdt zo snel komt ie binnen maar dan blijkt ie toch nog te stoppen.

De dames hebben

Ziet erg snel uit, niet?

het vandaag wat rustiger aan gedaan dan de heren.

Onze huisbaas zette ons af bij een verlaten parkeerplaats

Die is snel

in de bergen, zodat we het laatste stukje naar de waterval konden lopen. We waren helemaal alleen, geen enkele andere toerist te zien. O ja, zei hij nog vlak voordat hij vertrok, pas op voor beren, apen en slangen in dit gebied: just make a lot of noise. Oeps! We zijn met licht bibberende knieen heel luidruchtig zingend en klappend het bos in gegaan. Gelukkig waren we er na 5 minuten al,

Selfie trio bij de waterval en dan weer snel weg daar!Langs een woeste rivier

maar we zijn maar heel kort gebleven! Daarna zijn we naar het zomerhuis van de huidige keizer van Japan gegaan voor een rondleiding. Was leuk. Daarna in de middag weer lekker gezwommen en geraft in de de rivier en nu weer naar bed. Morgen naar Nagano. Doei!

1. Anja:
    30 juli 2016
    Oh meiden, wat spannend zeg toen jullie afgezet werden in dat bos. Maarten, jij geniet zeker wel van die treinen. Ze zijn heel fascinerend. Groetjes Loe en Anja
  2. Oma alice:
    30 juli 2016
    Wat blijven jullie lang weg
  3. Ans:
    31 juli 2016
    Gisela en de meisjes,
    Blijf bij de mannen en ga niet meer apart.
    (een goed advies.)?? Maar te laat.
    Doei. aa
  4. PB:
    1 augustus 2016
    hoi Maarten (en fam),

een beetje aan het beroeps hobbyen tijdens de vakantie? Gebruiken ze daar ook ERMTS of nog ouderwets met vlaggen ;).

Isabel is nu in Nederland en klaagt steen en been dat de trein zo duur is! hoe zit dat met de prijzen in Japan?

Ik hoor het wel veel groetjes,
    Paul