Nikko

28 juli 2016 - Nikko, Japan

raraGisteren een treindag naar Nikko. Een rustig plaatsje aan de voet van de Japanse Alpen. De Japanners blijken een gezegde te hebben: je kan niet kekko (mooi) zeggen tot je Nikko hebt gezien. Inderdaad erg mooie tempels. Ik heb er niet veel foto's (mag nl. niet)Mooi pad langs de tempeltjes van maar Google wel :(zie de link hiernaast rechts). Ook mooi was het wandelpad om de tempels.

Op de wandeling terug kwamen we langs een grappig tentje, waar we even dachten een broodje te eten. Alleen werd het gerund door een oud vrouwtje die heel zorgvuldig werkte. Maar we hadden een tijd afgesproken dat we opgehaald zouden worden door onze hostel-baas. Na meer dan een half uur wachten maakte we duidelijk dat we haast hadden. Duizenden `solly`s (sorry:) maakt ze.

Het zwemriviertje

Maar ze rafelde niks af, alles werd even zorgvuldig bereid.

Erg lekker ook. En toen ik afrekende gaf ze ook weer zorgvuldig een mooie origami papiertjes in en drie zelf gevouwen superkleine kraanvogeltjes.

Terug bij onze hostel hebben we gezwommen in een riviertje met stroomversnellingen waar je ook leuk met rubberbanden af kon. Best spannend. Zie ook de link links voor wat leuke foto`s van ons hostel.

Mijn magnetronmaaltjeNu gaan we wat eten opwarmen uit de 7/11, een mini supermarktje (grotere supermarkten hebben we hier ook nog nergens niet gezien, zelfs niet in Tokio en Kyoto. Eet smakelijk en tot morgen.