De tweede dag in Kyoto

24 juli 2016 - Kyōto-shi, Japan

Gisteren een reisdag en aangekomen in Kyoto. Kyoto gave stationshalPittig zo'n eerste dag in een stad. We konden het huisje nog niet in en gingen op advies van de huislord (een Amerikaan) Kyoto in. Alleen, dat is op het heetst van de dag geen goed idee. pufpuf, snel terug naar het huisje. Dat nu wel schoon was. Alhoewel schoon.. Veel kleiner dan we dachten, airco werkte eerst niet:( en ook niet schoon. Typisch een buitenlander denken we. Japanners zou dit zelf niet zo doen. Dan is altijd alles zeer schoon. He jammer.

Een shrine in Goijn, erg druk is het hier...Even rusten en toen de stad weer in er. Er zou een festival zijn in de buurt Gion. Drukke buurt wel, maar het festival niet gevonden, ook was het vinden van een betaalbaar eettentje erg lastig. Uiteindelijk een tentje in gegaan waar we een eigen kamer kregen (kennelijk zetten ze ons liever niet bij Japanners;). Leuke plekje maar....(Nee hoor, het was gewoon helemaal vol). Maar wat we durfde te bestellen waren pizzaatjes (bleken maar 10 cm te zijn) en een paar stukjes eend (wel lekker overigens). Dat kostte ook al 90.-:(.

Oja we sturen natuurlijk vooral leuke of mooie foto's maar dat is niet het hele verhaal. Japaan is erg vol bebouwd. In de trein zoefen we soms een hele tijd langs alleen daken. En de steden zijn ook niet mooi. De huizen en flats zijn vaak zelfs lelijk en zoals we in dit huisje merken; super naar binnen gericht. Ons huisje heeft niet eens en raam. Ramen wil je denk ik niet omdat alles zo dicht op elkaar staat, je toch niks ziet en alleen privacy kwijt bent. Dus erg donker en ook laag (Gijs stoot zijn hoofd erg vaak:). Wel wennen de geslotenheid van de huizen (en deels dus ook de Japanners).

Nice viewVandaag de wandeltocht door de Gojo wijk ondernomen. Een erg mooie wandeling. Mooie tempels gezien en mooie straatjes (zie de foto's). Wel toeristisch, grappig dat veel Japanse meisjes (ook toeristen) in kimono's lopen, die je hier kan huren. Veel giechelen. Ook veel vers getrouwde paartjes.

Gies en Eva zijn naar het lokale badhuis geweest en wij liggen nog even op te laden voor een avond wandeling en een tweede poging iets lekkers en betaalbaars te vinden:)

1. Oma alice:
    25 juli 2016
    (Ellis weer) "Wel wennen de geslotenheid van de huizen" - helemaal als je bedenkt dat jullie eigen huis van glas is! ; P